تاریخ شمسی : 1403/2/8 تاریخ میلادی : 4/27/2024
به وب سایت سرمایه های انسانی حسابکاران خوش آمدید
میدان آرژانتین ، خیابان وزرا خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶
info@Hesabkaran.com

هدف اصلی حسابداری ، اجازه دادن به شرکت حسابداری برای تجزیه و تحلیل داده های آماری و تهیه حساب های مالی آن است . سیستم های حسابداری با ارائه یک چارچوب قابل اعتماد که بتواند به طور مداوم اطلاعات مالی دقیق را بررسی و تولید کند ، به سازمان ها و شرکت های مختلف در دستیابی به اهداف خود کمک می کنند . در این مقاله به بررسی اهداف حسابداری خواهیم پرداخت .

ماهیت اهداف حسابداری مالی

اهداف حسابداری در هر کسب و کار ثبت سیستماتیک معاملات ، مرتب سازی و تجزیه و تحلیل آن ها ، تهیه صورت های مالی ، ارزیابی وضعیت مالی و کمک در تصمیم گیری با اطلاعات مالی و اطلاعات در مورد کسب و کار می باشد . حسابداری می تواند به عنوان یک فرآیند سیستماتیک شناسایی ، ضبط ، اندازه گیری ، طبقه بندی ، تایید ، خلاصه ، تفسیر و ارتباط اطلاعات مالی تعریف شود. حسابداری یک موضوع بسیار حیاتی در زمینه تجارت است . برای درک بهتر اهداف حسابداری ، اول از همه ، بسیار مهم است که با اصول اولیه حسابداری آشنا شوید . عملکرد و اهداف حسابداری بعدا مورد بحث قرار خواهد گرفت .

اصول اولیه حسابداری چیست ؟

حسابداری اساسا فرآیند سیستماتیک مدیریت تمام معاملات مالی و سوابق کسب و کار است . به عبارت دیگر، حسابداری یک فرایند حسابداری است که معاملات را ثبت می کند ، سوابق مالی را نگه می دارد و حسابرسی را انجام می دهد . حسابداری یک پلت فرم است که از طریق بسیاری از فرایندها ، مانند شناسایی ، ضبط ، اندازه گیری و ارائه اطلاعات مالی ، کسب و کارهای مختلف را در حوزه مالی کمک و راهنمایی می کند .

حسابداری یک روش بسیار مهم است و اهمیت زیادی در زندگی مردم دارد . افرادی برای انجام کار حسابداری وجود دارند که به عنوان حسابدار شناخته می شوند . شما می توانید به منظور استخدام حسابدار به وب سایت حسابکاران مراجعه نمایید . همان طور که پیشتر گفته شد ، حسابداری یک فرآیند بسیار مهم است و علاوه بر این ، اهداف و عملکردهای زیادی دارد . نقش اساسی حسابداری ارائه اطلاعات مالی مربوط به بازرگانان و سهام داران است. علاوه بر این ، تسهیل فرایندهای تصمیم گیری و نگهداری آنها را به روز می کند . توابع حسابداری اهداف حسابداری را تسهیل می کنند . دو نوع توابع حسابداری وجود دارد : توابع تاریخی و توابع مدیریتی .

معرفی اهداف حسابداری مالی

هدف اصلی حسابداری این است که نتایج معاملات مالی را بررسی کند . اهداف کلیدی حسابداری در زیر خلاصه شده است :

شناسایی و ضبط معاملات

هدف اولیه حسابداری این است که معاملات مالی را شناسایی کرده و به صورت سیستماتیک در حساب های حسابداری ثبت کند . در نتیجه ، ماهیت واقعی هر معامله بدون استفاده از حافظه شناخته شده است . با این هدف ، معاملات در درجه اول به طور کلی و در یک دفتر خاص ثبت می شوند .

تایید نتایج

در هر کسب و کاری مدیران علاقه مندند که نتایج مالی را در پایان یک دوره مشخص بدانند . مقدار سود یا زیان برای یک دوره خاص در مشاغل تجاری می تواند با تهیه گزارش درآمد با کمک حساب های حسابداری از ماهیت درآمد حاصل شود .

شناسایی امور مالی

شناسایی بدهی ها ، اموال و دارایی ها ، به عبارتی کلیه امور مالی یک سازمان در یک تاریخ خاص ، یکی دیگر از اهداف حسابداری است که بسیار مهم می باشد . با توجه به اهمیت موضوع در یک تاریخ خاص ، می توان با تهیه یک ترازنامه امور مالی را بررسی نمود . ترازنامه بیانیه ای از دارایی ها و بدهی ها در یک تاریخ خاص است .

کنترل دارایی ها و بدهی ها

برای اجرای یک کسب و کار موفق ، یک تاجر می تواند دارایی های مختلف مانند زمین ، ساختمان ، ماشین آلات و غیره را ثبت و حفظ نماید . برای پرداخت بدهی ها مانند حساب های قابل پرداخت ، اوراق قرضه قابل پرداخت ، وام ، اوراق قرضه بانکی و غیره با کنار گرفتن دارایی ها مواجه است .

کنترل هزینه ها

کنترل هزینه ها برای جلوگیری از صرف هزینه مازاد از اهداف اصلی حسابداری است .

ارائه داده های اقتصادی

یکی دیگر از روش های حسابداری این است که به طرفین ذینفع اطلاعات اقتصادی ، صورت های مالی ، گزارش ها و غیره را در زمان مشخص ارائه دهد .

در حسابداری اطلاعات ذی قیمتی بین صاحبان و سهام داران یک شرکت منتقل می شود . بدین ترتیب اهداف حسابداری مالی باید به وضوح مشخص شده باشند . برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت حسابکاران مراجعه نمایید .

همانطور که می دانید کسب اطلاع سریع و به موقع از آخرین اخبار، فراخوان های جذب نیرو و آگهی های استخدامی محلی و کشوری، مهمترین گام در جهت پیدا کردن شغل و استخدام شدن است.
اطلاعات تماس

info@Hesabkaran.com

شنبه تا چهارشنبه 8 صبح الی 5:30 عصر

میدان آرژانتین ، خیابان وزرا
خیابان ۴ کوچه نادر پلاک ۶ واحد ۱۶ 
کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت حسابکاران (سهامی خاص) می‌باشد.       Copyright © 2016 Hesabkaran.com